RockSerwis.FM


JAK ZACZĄĆ?

I. REJESTRACJA KONTA

Podczas pierwszej wizyty w sklepie ROCK-SERWIS warto zarejestrować w bazie klientów sklepu, by w przyszłości uniknąć żmudnej czynności wypełniania formularza osobowego (adresowego).

W tym celu należy kliknąć na odnośnik znajdujący się w prawym górnym rogu strony ("zaloguj/zarejestruj się") i dalej postępować zgodnie z instrukcją przedstawiona na ekranie - czyli wybrać swój identyfikator i hasło.

Ponieważ identyfikator nie może powtarzać się z jakimkolwiek innym już istniejącym w bazie klientów, warto przy jego wyborze zdecydować się np. na swój adres mailowy, gdyż daje to gwarancję niepowtarzalności.

Kolejnym etapem rejestracji konta jest wypełnienie wszystkich pól oznaczonych gwiazdką w formularzu osobowym. Choć nie jest to wymagane, warto wypełnić także pole "telefon" - może to w pewnych sytuacjach ułatwić nam kontakt z Klientem, a w szczególności - przy wyborze wysyłki kurierskiej - uprościć kurierowi kontakt z klientem, ponieważ w takim przypadku numer telefonu zostanie przez nas umieszczony na przesyłce.

Należy też - przez zaznaczenie stosownego check boxa - udzielić zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Wydawnictwo "Rock Serwis" w celach ewidencji sprzedaży/realizacji transakcji. Zgody na przetwarzanie tych danych wymaga Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 833) z późniejszymi zmianami.

Podczas kolejnych wizyt w naszym sklepie, wpisanie loginu i hasła na stronie Logowanie spowoduje automatyczne wyświetlenie danych wpisanych wcześniej na stronie Formularz osobowy.

Warto zauważyć, że w czasie każdej wizyty w sklepie możliwa jest modyfikacja tych danych. Wystarczy w odpowiednim oknie zmienić wpis.

II. STRUKTURA SKLEPU

Po zarejestrowaniu konta, a przed pierwszymi zakupami, warto zapoznać się ze strukturą sklepu. Został on zaprojektowany tak, by dokonywanie w nim zakupów możliwie w największym stopniu przypominało tę czynność w typowym hipermarkecie. Jego zaletą w porównaniu z większością zwykłych sklepów jest jednak to, że jest otwarty 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. No i oczywiście dokonanie atrakcyjnych cenowo zakupów nie wymaga od Klienta wychodzenia z domu!

Po wejściu do naszego sklepu Klient ma okazję zapoznać się z najatrakcyjniejszymi nowościami ze wszystkich działów. Są one prezentowane w głównym panelu sklepu w środkowej części ekranu. Nowości mogą zajmować kilka stron. Zmiany stron dokonuje się przez kliknięcie lewym przyciskiem myszki na numer kolejnej strony w dolnej części panelu głównego.

Sklep "Rock-Serwis" podzielony został na 4 działy:

• MUZYKA DLA OCZU (DVD, blu-ray)

• MUZYKA DLA USZU (CD, DVD-A)

• WINYLE

• INNE (tu można znaleźć artykuły spoza wcześniej wymienionych działów: bilety na koncerty, koszulki, gadżety, itp.)

Nazwa działu w którym Klient aktualnie się znajduje jest wyświetlana w górnej części ekranu.

W każdym dziale, w centralnym panelu prezentowane są nowości z danego działu.

Po prawej stronie w panelach bocznych prezentowane są:

• Bannery (linki) okresowych akcji promocyjnych, prezentacji wykonawców, firm płytowych, specjalnych produktów, itp.);

• Wyprzedaż i komis (tu prezentowane są artykuły używane lub fabrycznie nowe, ale przeznaczony do wyprzedaży)

Po lewej stronie w panelach bocznych Klient znajdzie:

• Wyszukiwarkę (moduł umożliwiający szybkie wyszukanie interesującego produktu)
• Zapowiedzi (zestawienie artykułów, które w najbliższym czasie pojawią się w sprzedaży; bardzo często oferowane one są do dnia premiery w niższych, promocyjnych cenach)

• Bestsellery (zestawienie najlepiej sprzedających się artykułów oferowanych przez sklep "Rock-Serwis")

Dodatkowo tylko na stronie głównej sklepu Klient znajdzie w panelach bocznych:

• Serwis muzyczny

• Panel subskrypcji

III. SPOSÓB PREZENTACJI PRODUKTÓW

Szczegółowa prezentacja produktu obejmuje:

Nazwę / nazwisko wykonawcy (lub autora w przypadku książek, a reżysera w przypadku filmów)

Tytuł

Datę wydania

Cenę

Reprodukcję okładki

Krótki opis produktu (tylko panelach Nowości, Promocje, Zapowiedzi, Bestsellery i Nasze Typy)

Pełny opis produktu (tylko na stronie ze Szczegółową prezentacją produktu )

Tytuły utworów, nazwiska kompozytorów, czasy i próbki MP3 nagrań (dotyczy działu Muzyka)

Recenzje klientów

Mamy nadzieję, że w miarę upływu czasu większość artykułów prezentowanych w naszym sklepie doczeka się właśnie takiej, pełnej prezentacji (aktualnie niektóre z ww. elementów mogą nie występować w opisie produktu).

Klient zainteresowany szczegółową prezentacją danego produktu powinien kliknąć na reprodukcję jego okładki lub tytuł!

IV. METODY WYSZUKIWANIA PRODUKTÓW

Najwygodniejszym i najszybszym sposobem wyszukania produktu jest skorzystanie z Wyszukiwarki. W tym celu należy wypełnić pole "szukane słowo" (wpisać nazwę/nazwisko wykonawcy/autora/reżysera lub fragment tytułu poszukiwanej pozycji), a następnie wybrać odpowiednią "kategorię" i "dział" (ten wybór nie jest obowiązkowy, jednak znacznie zawęża i uściśla obszar poszukiwań) po czym kliknąć na strzałkę "znajdź".

Klient może też jeszcze bardziej zawęzić obszar poszukiwań poprzez zaznaczenia checkboxa "24h". Wtedy wśród znalezionych produktów wyświetlą się tylko te, które aktualnie znajdują się w magazynie, a więc możemy wysłać je w ciągu 24 godzin.

Kliknięcie na nazwę wykonawcy podczas prezentacji dowolnego artykułu, powoduje wyświetlenie wszystkich produktów dostępnych w ofercie sklepu, związanych z danym wykonawcą.

W każdym dziale istnieje możliwość wyświetlenia w formie alfabetycznej listy wszystkich wykonawców, których nazwa rozpoczyna się od danej litery lub cyfry. Umożliwia to pomarańczowe podmenu z zestawieniem wszystkich liter alfabetu i cyfr. Wystarczy kliknąć na dany znak, a wyświetlona zostanie ww. lista. Jeżeli znajduje się na niej interesujący Klienta wykonawca, wystarczy kliknąć na jego nazwę, aby uzyskać zestawienie artykułow związanych z danym wykonawcą dostępnych w ofercie sklepu.

V. Z "KOSZYKIEM" DO "KASY"

Po zapoznaniu się ze strukturą sklepu można śmiało przystąpić do zakupów. Dokonywanie zakupów w sklepie "Rock-Serwis" polega (tak samo jak w każdym sklepie samoobsługowym) na wybieraniu artykułów, wrzucaniu ich do koszyka i - na koniec - udaniu się do kasy. Różnice polegają jedynie na metodzie w jakiej dokonuje się tych czynności.

Aby wrzucić interesujący nas artykuł do koszyka należy kliknąć na przycisk "do koszyka" lub "dodaj do koszyka" (na stronie prezentacji szczegółowej).

Fakt wrzucenia artykułu do koszyka zostanie potwierdzony przez stosowną informację w pojawiającym się pop-upie. Jednocześnie w górnym prawym rogu ekranu Klient może na bieżąco sprawdzać liczbę artykułów w koszyku i ich sumaryczną wartość.

Warto zwrócić też uwagę na przycisk "dodaj do przechowalni" znajdujący się na stronie prezentacji szczegółowej produktu. Niektóre z wyszukanych artykułów Klient może schować "na później" i powrócić do nich przy okazji kolejnych zakupów (np. w przypadku zapowiedzi, ale nie tylko).

Równocześnie warto pamiętać, że przeniesienie jakiegoś artykułu do przechowalni nie wiąże z żadnym zobowiązaniem zarówno ze strony Klienta jak i sklepu rockserwis.pl. Artykuły umieszczone w przechowalni można kupić przy następnej wizycie o ile nadal pozostawać będą w ofercie sklepu. Jeżeli w międzyczasie ulegną zmianie ich ceny, zakup zostanie sfinalizowany z uwzględnieniem tych nowych cen (niższych bądź wyższych).

Warto zauważyć, że Klient może w dowolnej chwili sprawdzić zawartość swojego koszyka i przechowalni poprzez kliknięcie na stosowną ikonę, umiejscowioną w górnej części ekranu.

W każdej chwili przed ostatecznym zatwierdzeniem zakupów Klient ma możliwość modyfikacji zawartości koszyka;

- zmiany ilości sztuk danego artykułu w koszyku lub usunięcia go z koszyka

- przeniesienia artykułów z koszyka do przechowalni

- przeniesienia artykułów z przechowalni do koszyka

Po zapoznaniu się z zawartością koszyka Klient może udać się do kasy, opróżnić koszyk i zrezygnować z zakupów lub kontynuować zakupy. Wybór należy do Klienta, a dokonuje go klikając na odpowiedni przycisk pod wartością koszyka. Jeżeli Klient zdecyduje się na kontynuowanie zakupów, procedura wrzucania towarów do koszyka i wyświetlania jego zawartości oraz wartości powtarza się aż do chwili, gdy Klient wybierze przycisk Kasa i zgłosi w ten sposób chęć zakończenia zakupów.

VI. ZATWIERDZENIE OFERTY ZAKUPU, PARAGON / FAKTURA VAT, AUTORYZACJA PŁATNOŚCI

Po kliknięciu przycisku Kasa, Klient kierowany jest na stronę Logowania (jeśli wcześniej nie zalogował się w sklepie) lub na stronę Formularza osobowego, gdzie może zweryfikować swoje dane i ewentualnie podać alternatywny adres wysyłki (lub wręcz inne dane odbiorcy).

W czasie wędrówki do kasy Klient zostanie poproszony o wybranie formy płatności za zamówione artykuły, formy wysyłki i rodzaju rachunku (specyfikacja/paragon lub faktura VAT).

Różne dostępne u nas formy płatności omówiono tutaj, a formy wysyłki tutaj. Pragniemy jednak dodać, iż obowiązują one tylko w przypadku zamówień dokonywanych i dostarczanych na terenie Polski. W przypadku wysyłek za granicę obowiązują zasady opisane w punkcie X.

Warto zwrócić uwagę na pole "specjalne życzenia" znajdujące się na stronie Forma wysyłki.

Jeżeli Klient dokonuje płatności kartą płatniczą lub przelewem, a w polu "odbiorca" na stronie formularza osobowego podał dane innej osoby, może skorzystać z usługi "prezent". W tym celu powinien zaznaczyć, że zamówione artykuły mają zostać zapakowane w gustowny, ozdobny papier.

W powyższym polu można też umieścić wszelkie inne uwagi i prośby związane z realizacją zamówienia.

Kolejnym etapem składania oferty zakupu jest sprawdzenie wszystkich danych i zawartości koszyka na stronie Potwierdzenie zamówienia. Tu Klient ma ostatnią szansę zmodyfikowania wszelkich podanych wcześniej danych, a także zawartości koszyka.

Kliknięcie na przycisk "zatwierdzam" spowoduje przeniesienie Klienta na stronę "Dziękujemy i zapraszamy ponownie", co wiązać się będzie z automatycznym wysłaniem maila potwierdzającego przyjęcie oferty zakupu (o ile w bazie sklepu posiadać będziemy poprawny adres mailowy Klienta).

Jeżeli Klient wybrał wcześniej jako formę płatności - płatność kartą, kliknięcie na przycisk "zatwierdzam" spowoduje przekierowanie Go na stronę eCardu, gdzie rozpocznie się błyskawiczna procedura autoryzacji płatności. Po pomyślnej autoryzacji należy na stronie eCardu kliknąć przycisk "powrót" lub poczekać kilka sekund na przekierowanie do naszego sklepu. Jest to warunek prawidłowego dokończenia transakcji!

UWAGA: Zatwierdzenie płatności poprzez stronę eCard nie jest jednoznaczne z pobraniem płatności z karty klienta przez nasz sklep. Na karcie klienta pojawi się jedynie blokada środków na poczet przeprowadzenia transakcji na kwotę równą wartości produktów zgromadznych wcześniej w koszyku. Pobranie środków z karty klienta następi w momencie zawarcia umowy kupna-sprzedaży.

Proces składania oferty zakupu możemy uznać za zakończony.

Warto zauważyć, że do momentu zatwierdzenia przez nas oferty zakupu i przekazania artykułów do wysyłki, Klient ma możliwość: modyfikacji danych osobowych, adresu wysyłki, formy płatności/wysyłki, specjalnych życzeń i zawartości przesyłki.

VII. PANEL KLIENTA

Ważnym elementem naszego sklepu jest Panel klienta. Klient po uprzednim zalogowaniu się może tam:

• zmienić dane w formularzu osobowym

• zmienić hasło do swojego konta w sklepie ROCK-SERWIS

• prześledzić historię zakupów i stan realizacji zamówień sklepie ROCK-SERWIS

a także zapoznać się z aktualnym stanem swojego konta i wysokością aktualnie przyznanego rabatu.

Konto Klienta to rodzaj "rachunku bankowego" na którym mogą być przechowywane Jego środki pieniężne niewykorzystane z różnych przyczyn w czasie rozliczania wcześniejszych transakcji. Przyczyną niewykorzystania środków może być np. zbyt wysoka należność wpłacona na nasz rachunek bankowy (przy płatności przelewem), rezygnacja z części zamówienia już po dokonaniu przez nas autoryzacji płatności kartą, itp. Środki pieniężne zgromadzone na koncie są nieoprocentowane i zaliczane (wykorzystywane) na poczet kolejnych transakcji (zakupów), jakich Klient/właściciel konta dokona w naszym sklepie. Właściciel konta może w każdej chwili przesłać nam drogą mailową pod adresem: bok@rockserwis.pl dyspozycję o zwrocie środków w całości lub w podanej części na wskazany w treści maila rachunek bankowy.

VIII. ZASADY PRZYZNAWANIA RABATÓW

Osobom, które są stałymi klientami naszego sklepu, udzielamy w czasie zakupów rabatu w wysokości od 1 do 7%. Wysokość rabatu - wyliczana automatycznie przez specjalny program - uzależniona jest od ogólnej wartości zakupów dokonanych przez Klienta w naszym sklepie w ciągu wcześniejszych 12 miesięcy. Wartość rabatu ulega prolongacie raz w miesiącu (w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca). Może wtedy ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu (system zawsze bierze pod uwagę ostatnie 12 miesięcy historii zakupów Klienta w naszym sklepie - liczy się więc bardzo regularność zakupów w sklepie rockserwis.pl).

Rabatów nie udzielamy w przypadku zakupu artykułów na które obowiązują ceny promocyjne (posiadające zwykle końcówkę ceny 0.90 lub 0.99 zł) oraz artykułów z działu Komis i wyprzedaż. Rabatom nie podlegają także koszty przesyłki. Oznacza to, że jeśli Klient złoży w sklepie zamówienie "mieszane", tzn. na artykuły objęte promocją i te o cenach "zwykłych", rabat będzie uwzględniony tylko w przypadku tych drugich.

IX. REKLAMACJE

Wszystkie artykuły dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta.

Jeżeli po otrzymaniu przesyłki, Klient odkryje w dowolnym z przesłanych artykułów wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go przesyłką pocztową (w przypadku przesyłek do 2 kg - listem poleconym, a nie paczką!) pod adresem: Wydawnictwo "Rock-Serwis", al. W. Beliny-Prażmowskiego 28, 31-514 Kraków. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem! Koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji. W przypadku wybrania przez klienta innej (droższej) formy wysyłki, zwracane będą wyłącznie koszty listu poleconego dla przesyłki do 2 kg oraz paczki pocztowej powyżej 2 kg. Prosimy o dołączanie do odsyłanego towaru specyfikacji zamówienia oraz krótkiego opisu przyczyny reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od ich wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.

X. WYSYŁKA ZA GRANICĘ

Jeżeli na stronie Formularz osobowy Klient poda w adresie odbiorcy kraj inny niż Polska, jedynymi akceptowalnymi przez nas formami płatności będzie karta płatnicza lub przelew.

Przesyłki za granicę wysyłamy drogą lotniczą za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Paczka przesłana z Polski za granicę może podlegać opłatom celnym w kraju przeznaczenia. Wszelkie opłaty tego typu leżą w gestii odbiorcy przesyłki i zależą od wewnętrznych przepisów celnych kraju przeznaczenia. Szczegółowe informacje na ten temat adresat przesyłki może uzyskać w informacji celnej swojego kraju.

Koszty wysyłki za granicę zależą od wagi przesyłki i kraju przeznaczenia. Dokładną informację na temat tych kosztów klient uzyska klikając w trakcie składania zamówienia na odnośnik "cennik" na stronie Forma wysyłki. Na ekranie pojawi się wtedy okno, w którego dolnej części zamieszczona jest ta informacja.